Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2019 06:32 - Нещо за мъдростта
Автор: stih Категория: Поезия   
Прочетен: 3668 Коментари: 15 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 При някои тя идва като даденост,
а други я постигат със годините –
от преживени болки и страдания...
(Но срещнеш ли я, няма да отминеш.)

Най-мъдрите говорят с прости думи,
защото имат ясна, точна мисъл.
Тях ги разбира даже малоумният,
когото всички други са отписали.

Защото мъдростта е прозорлива –
отделя бързо зърното от плявата
и простичкото много й отива,
не се стреми към блясъка и славата.

Но смешно е на мъдър да се правиш –
с неясни и заплетени слова.
Тогава ще прозира в тебе празното
и ти ще се смаляваш от това.




Гласувай:
19



Предишен постинг

1. missana - Чудесен опит да се квалифицира мъдростта с поетични средства.
31.01.2019 08:33
Поздравявам те, Елица! Има два вида мъдрост. Едната, за която ти говориш в стиха си. Тя произтича от опита, който е обобщен и бих казал - сумиран. Такава мъдрост е полезна на всеки и дори на "малоумния". Има и мъдрост на пророчеството. С нея се раждат озарените свише. Тази мъдрост не се извлича с жизнен опит. Тя е резултат от множество прераждания на тези личности - от множество предшестващи техни животи. В този смисъл едно бебе може да превъзхожда по мъдрост стогодишен старец. Както по мъдрост 33 годишният Иисус превъзхождаше стареца Йоан Кръстител и прозрял това същият му рече, че не е достоен да измие дори краката му! И понеже повдигаш въпроса за сложното и простото, то следва да знаем, че понякога единственото средство за опростяване минава през компликацията. Това не важи за много съвременни поети, които чрез сложни словесни конструкции се опитват да ловят риба в мътна вода. За тях си напълно права!
цитирай
2. lexparsy - Просто казано... и за това е мъдро
31.01.2019 09:18
Това е „болест“ и на гениалността :-)
Простия изказ провижда верният промисъл и Същността... нашата и на Творението, състоящо се от Принципи, не от правила за размисъл. А същността е естествено красива и мъдра, когато е Свободна да се проявява.
Така звучи и твоя стих Ели.

Съгласих се и с прозаичното обяснения на Младен. Само със забележката че думата „пророчество“ е идентична с Инертност. Винаги знаем накъде пътуваме, ако се огледаме. НО... имаме Божественото право... Да възнамеряваме и да търсим своя Път, но и да носим отговорност за това!
А се оказва толкова проста мъдростта. Да бъдем просто себе си, а не сложното мнение на другите за нас.

Уффф... май станаха сложни сутрешните ми резолюции... :-))) Може и да греша!
Но пък ти благодаря, че може и да ги поокастря мъдро за деня си :-)))
Пожелавам и на тебе един простичък мъдро споделен ден Ели.
цитирай
3. batogo - !!!:))) Много точно, Стих!
31.01.2019 09:34
Като същинска проява на чистият, вътрешен взор на мъдростта.
Светли дни!
цитирай
4. stih - Мисана, Лекси, Батого!
31.01.2019 09:47
Много мъдри думи ми казахте и тримата.
Благодаря ви за дълбоките размисли по темата и за познанията, които споделихте.
Хубав и споделен да е денят ви днес!
цитирай
5. vesever - Много точно, Ели! Истинските неща ...
31.01.2019 19:13
Много точно, Ели! Истинските неща винаги са прости, стига човек да е запазил чистотата в сърцето си, може да ги схване и не са нужни много обяснения.
Поздрави и от мен!
цитирай
6. stih - Веси!
31.01.2019 20:30
Твоето присъствие под стиха ми внася ведрина в деня ми.
Благодаря ти!
цитирай
7. stela50 - И смешно, и тъжно е на мъдър да се правиш...
31.01.2019 22:25
Споделям - истинското е винаги просто...
Чудесни поетични размисли за мъдростта.
Поздрави, Ели !
цитирай
8. stih - Здравей, Таня!
01.02.2019 19:12
Радвам се, че си тук и споделяш мислите ми.
До нови срещи!
цитирай
9. rosiela - Поздравления, Ели.
01.02.2019 20:47
Чудесно изразено.
цитирай
10. donchevav - Много вярно - и красиво изказано! ...
01.02.2019 22:48
Много вярно - и красиво изказано! Благодаря, Ели!
Поздрави!
цитирай
11. stih - Роси, Вени!
03.02.2019 00:13
Благодаря ви, Момичета!
До нови срещи!
цитирай
12. tikovpisane - От до, Ели,
04.02.2019 20:58
съм съгласен с всичко, което си написала. Някои се раждат с мъдрост, други- от опита, както и Младен писа. Но повечето сме вторите, поне така мисля. За мен лично, тя е нож с две остриета, защото поне аз, докато не бях мъдър...не мисля, че още съм, но в сравнение с юношеските ми години съм повече, бях щастилив. Или по-скоро радостен. Не бях мъдър, но изпитвах наслада от живота. Сега съм повече мъдър, защото съм патил, но за сметка на това почти всякога съм тъжен. Та мъдростта хем нещо благо, хем не е. И Елин Пелин имаше един разказ, който описваше нещо подобно. Поздравление за мъдрия стих, Ели!
цитирай
13. stih - Така е, Влади!
06.02.2019 03:02
В момента мъдростта говори в теб, но аз не искам да си тъжен. :)
Усмихнати дни ти пожелавам :))
цитирай
14. emelika - Споходи ме мисличка една
19.03.2019 22:26
Великото е велико със своята простота - еднакво владее неуки и светила. Визирам тука любовта. За някой мозъка изпива, но всъщност мъдрост е велика тя.
цитирай
15. stix - Прекрасно, силно и безкомпроми...
26.05.2020 19:56
Прекрасно, силно и безкомпромисно...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stih
Категория: Поезия
Прочетен: 1320337
Постинги: 654
Коментари: 1666
Гласове: 3386
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031